
model : SL2 [prototyp badawczy]
długość całkowita: 0.7 [m]
szerokość całkowita: 0.3 [m]
załoga: bezzałogowy
status: projekt zrealizowany
zobacz wideo w galerii>>>
ROZWIĄZANIA CHRONIONE MIĘDZYNARODOWYM PRAWEM PATENTOWYM
Jako pierwszy zbudowany został zdalnie sterowany prototyp doświadczalny, będący uproszczoną wersją wynalazku. Ponieważ celem było zbadanie podstawowych cech napędu falowego, pojazd wyposażono w platformę wypornościową typu katamaran oraz całkowicie zanurzony w wodzie pędnik. Konstrukcja ta posłużyła do zbadania osiągów maszyny, takich jak sprawność hydrodynamiczna, przyspieszenie czy prędkość maksymalna. Wyniki otrzymane podczas testów w basenie doświadczalnym wykazały wysoki potencjał jednostki pod względem wydajności jej napędu. KALMAR swoimi parametrami zdecydowanie wyprzedził współczesne śrubowe systemy napędowe (technologia>>>). Prototyp od samego początku wzbudza duże zainteresowanie. Począwszy od pierwszego publicznego pokazu, który odbył się w Muzeum Przyrodniczym Polskiej Akademii Nauk w Krakowie, przez pokazy na krakowskim Rynku Głównym w ramach Festiwalu Nauki, aż po największe międzynarodowe Targi Innowacji i Nowych Technologii – Brussels Innova Expo, gdzie międzynarodowe jury ekspertów przyznało projektowi Złoty medal z wyróżnieniem! Innowacyjna geometria zastosowanych pędników oraz nowatorski sposób sterowania są kluczem do ich wysokiej efektywności. KALMAR wyposażony jest w „hydro-skrzydła” z membraną lateksową. Rozwiązania komercyjne będą wyposażone w pędniki o innej budowie, ale zbliżonej geometrii.